tiistai 8. maaliskuuta 2011

Ulappa

Inspiroiduin suuresti meneillään olevasta tilanteesta ja halusinpa kirjoittaa vain ihan tälläisen pienimuotoisen ajatukseni. Ikä. Se on valtava asia, vai onko?

Estääkö ikä sinua tekemästä, kokemasta, tuntemasta asioita?
Enkä tarkoita estääkö ikäsi sinua menemästä baariin.
Tarkoitan tässä toisen ihmisen ikää verrattuna omaasi.
Estääkö ikä sinua tuntemasta rakkautta?
En usko, mutta miksi niin aina luullaan että KYLLÄ se estää.
Ja pedofiilipapat, ne eivät kuulu nyt tähän asiaan. Koska olen täysin heitä vastaan ja heidän ajatusmaailmaansa ymym, jotenka.

Mikseipä vaikka 17-vuotiais voisi rakastua 50-vuotiaaseen.
Ajatuksena hullu, totta. Mutta se on todellisuus. Ihmiset vetävät toisiaan puoleensa, ei ikä.

Jos tapaat kiinnostavan ihmisen ja luulet tietämättömänä häntä vanhemmaksi kuin onkaan mutta paljastuu että hän on way too much nuorempi. Liian nuori. Loppuuko kiinnostuksesi?
Joillakin nimittäin loppuu, toisaalta se voi olla heidän moraaliaan vastaan tehdä liikatuttavuuksia kyseisessä tilanteessa.
 Mutta sitä en ole koskaan ymmärtänyt että jokin henkilö ei halua mitään ns. suhdetta ihmiseen joka on häntä todella paljon nuorempi, vaikka tästä tosissaan pitäisi. Mikä on niin vaikeaa. Sitä ei tajua.

En tiedä oliko ihan tyhmä aihe kirjoittaa mutta minsuta on tyhmä tuomita ihmisiä iän perusteella :)
Vaikka se tietty ikä aina luokin stereotypioita niin joskus pitäisi niistä irrottautua ja selvittää asiaa itse, perinpohjaisesti!

4 kommenttia:

  1. Mä oon ihan samaa mieltä! Mä oon aina ollu ns. ikärasismia vastaan, koska oon ite viihtyny paremmin aina vanhempien seurassa, mut sit tulee aina sitä vastaan et joo sä oot vuoden (JA mistä lähtien vuosi sinne tänne on merkannu yhtää mitää:D) nuorempi, joten nää jutut ei kuulu sulle yms. ja se on todella rasittavaa! koska mun mielest ihmiset joilla on vaikka nyt se vuoden ikäero ni on ne toisaalta ihan saman ikäsiä, ei se vuosi vaikuta mihinkää :D

    VastaaPoista
  2. No niiinpä! :D Ja muutenki ei se välttämättä edes ole se koko vuosi vaan pari kuukautta, jos on eri vuonna vain syntyny :D

    VastaaPoista
  3. Ehkä ihmisillä on tietynlaisia ennakkoluuloja nuorempia kohtaan. Tai ainakin tytöillä nuorempia poikia kohtaan. Voisin hyvin kuvitella seurustelevani vuoden nuoremman pojan kanssa, jos hänen henkinen ikänsä olisi itselleni sopiva. Ihminen voi numerollisesti olla vaikka kuinka vanha, mutta henkinen taso voi sitten ollakin alempana. En tiedä miten tuo liittyi tuohon, mutta kirjoitinpahan kumminkin. :D

    VastaaPoista
  4. Kiitti kommastas :) No joo, olin taannoin kolmetoista (syntynyt marraskuussa, oma kirous) ja nyt olen neljätoista vee. Tälläistä tämä on. Mutta mielenkiintoisia ajatuksia. Ehkä tälläisissä asioissa unohdetaan rakkaus ja keskitytään ajattelemaan sitä, kuinka eri kypsyystasoilla ja elämän vaiheissa ihmiset ovat. Surullista sinänsä.

    VastaaPoista